streda 16. decembra 2009

Keby som sa nehanbila napísať názov, bol by určite tu.

Tajomstvá o mužoch, ktoré by mala poznať každá žena je ten najpríšernejší darček, aký si viem predstaviť. Dostala som ho. Rozkošná väzba (útla, farebná, mäkká), rozkošná cena (štyri eurá), rozkošná autorka, ktorá je ženská a súcitná na nevydržanie. Prečítala som dvanásť strán, ktorých obsah by som zhrnula do niekoľkých bodov:
1. Buďte milá.
2. Vo vašej domácnosti sa snažte udržať pekné vzťahy a svätý pokoj.
3. Ak už nič iné, upečte kura.
4. Chapov nekomandujeme!
5. Obloha je modrá.
Keď sa nad tým jeden zamyslí, všetko toto vás naučia aj v materskej škole. Za poplatok, v ktorom máte aj ranný chlieb s maslom aj poobedňajšie kakao. Už aj Robert Fulghum to vedel. Autorka sa pýši tým, že vie, že sa netreba vzdávať (jedna bárbina, dvanásť dievčatiek, hovorte mi niečo o výdrži), ako treba byť trpezlivá a vľúdna (kým sa už ten poobedňajší spánok skončí) ako netreba zmätkovať (Inak ten puding nedostaneš!) ako treba povedať ďakujem a nechať si pomôcť (vychovávateľky), ako treba byť za každých okolností slušná (Pozdrav sa!). A ako byť šťastná.
Je to smiešne. Je to hlúpe. Ale je to o trošku viac, ako len rozprava auparkovej radodajky, ktorej švitorí v tekvici. Pretože ono je to vlastne všetko pravda.
A ešte - čestné slovo, že nabudúce si vyberiem niečo iné. Ale teraz nie je kedy čítať a narozdiel od takého Orwella, na článok o tomto mi stačilo aj tých dvanásť prečítaných strán.

Krysty

4 komentáre:

  1. Neviem si to ani predstaviť, ja totižto takéto knihy zo zásady vynchávam XD. Volám ich blá blá blá manuály XD.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekné:)) Ja si tiež neviem vysvetliť, ako mi to preboha mohol niekto kúpiť!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Niekto ťa musí milovať :D
    Nenávidím takéto knihy.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. alebo si niekto myslí, že by si tieto vzácne mužské tajomstvá naozaj mala poznať. akože fakt!
    až na to, že na tých prvých dvanástich stranách žiadne mužské tajomstvá neboli... ako napríklad či predkožka svrbí alebo prečo muži toľko prdia. čo je tajomné na tom, že ak chcem, aby bol spokojný, mám upiecť kura?

    a čo ak je vegetarián?

    OdpovedaťOdstrániť